Fashion Lab: Brand identity
Je brand identity is de basis waar je altijd van vertrekt en naar teruggrijpt in elke stap van je onderneming. Alles moet kloppen. Off- en online, op productniveau en in elke communicatieboodschap. Denk dus goed na over de boodschap en het gevoel dat je de wereld wil insturen met je merk en vertaal dit naar elk aspect en detail: je logo, website, stijl, winkelinrichting, maar ook bijvoorbeeld het taalgebruik, de emotie en de doelgroep die je ermee wil bereiken.
Creatieve ondernemers gaan er vaak te snel vanuit dat het afgeleverde werk wel voor zich spreekt en dat het de aandacht zal trekken die het verdient. Branding is meer dan communiceren over je product, het is ervoor zorgen dat elk detail van de cirkel klopt. De stijl van je collectie vind je ook terug in je communicatie, maar ook in de manier waarop je je sales organiseert, het heeft te maken met het segment en eigenlijk zelfs hoe je ‘behind the scenes’ alles opvolgt. Branding staat gelijk aan de identiteit van je bedrijf, het is meer dan enkele social media beelden of quotes. Je identiteit geeft je de ruggengraat voor een langetermijnvisie. Dankzij het goed uitwerken van je brand identity bezorg je zowel interne als externe partijen en klanten een duidelijke en consistente boodschap om te begrijpen en communiceren.
Tijdens dit Lab presenteren we naast experts ter zake ook een sterk modemerk dat van A tot Z zijn identiteit en visie in elk onderdeel van haar onderneming zal toelichten.
De sprekers worden binnenkort aangekondigd.
Voor wie?
Voor modeondernemers die hun brand identity willen opbouwen of versterken.
Georganiseerd door Flanders DC