(VOLZET) Expertendag 'Optimaliseer je communicatie'

Je hebt als ondernemer uit de creatieve sector al wat kilometers op de teller. Je zaak is gegroeid en je hebt mensen in dienst. Vaak gebeurt groei organisch en evolueert je communicatie- en marketingaanpak niet mee. Hoog tijd dus om die onder de loep te nemen!

Dit event is uitverkocht, maar je kan je nog steeds registreren voor de wachtlijst.

 

Urban City
2000 Antwerpen

10:00 - 17:00
Prijs: 50 euro excl btw

Speciaal voor jou organiseren we op 22 maart samen met Creative Belgium een Expertendag rond het optimaliseren van je marketing en communicatie. We brengen een tiental experts samen rond topics als 

  • Het herbekijken van je strategie
  • Nieuwe communicatiekanalen
  • De toekomst van pr
  • 360° marketingaanpak
  • Influencer marketing
  • Word onweerstaanbaar voor een journalist
  • Growth hacking: met kleine aanpassingen je aanpak optimaliseren 

Je schuift in kleine groepjes aan bij de experts naar keuze, en kan ook een één-op-één gesprek met hen boeken om je eigen case voor te leggen. 

Hoe?

Er zit een heel arsenaal aan doorgewinterde specialisten uit alle hoeken van de creatieve sector én daarbuiten klaar om al je vragen te tackelen. In kleine groepjes wissel je op een sofa van gedachten met deze straffe experts. Je kan ook een persoonlijk gesprek met een aantal van hen reserveren. ’s Middags schuiven we samen aan voor het lunchbuffet.

Concreet

Je kiest zelf bij welke sprekers je graag in een klein groepje op de sofa plaatsneemt. Je kan ook aangeven of je graag een 1-op-1 gesprek hebt en zo ja, welke experts je voorkeur wegdragen. Wij zorgen voor een gepersonaliseerde dagplanning, maximaal rekening houdende met je voorkeuren, zodat je zoveel mogelijk uit deze dag kan halen.

Een ticket kost 50 euro excl. btw, lunchbuffet en afsluitende drink inbegrepen.

Voor wie?

Deze Expertendag is bedoeld voor groeiende of mature ondernemingen uit de creatieve sectoren, niet voor starters.

Je kan een keuze maken uit volgende thema's en experts:

  • The future of PR - Ben Van Alboom
    Anno 2019 is zowat alles wat je als bedrijf doet, pr. Vroeger verzon je een leuke naam voor een koekje, en je investeerde in marketing en reclame. Kort door de bocht, maar toch. Vandaag willen mensen weten wat er in dat koekje zit en of het bio is. Ingrediënten zijn pr. De geschiedenis én het engagement van jouw bedrijf: pr. Elke tweet die je de wereld instuurt, en de gif waarmee je dat doet: pr. Wat je met wie uitspookt op Instagram, en hoe je daarmee in ‘het nieuws’ komt: pr. Alles wat je doet, maakt deel uit van een narrative, en die narrative ís jouw pr. 

    De afgelopen twintig jaar heeft Ben Van Alboom met zowel grote als kleine bedrijven gewerkt die dat goed hebben begrepen: van een bekend energiedrankje tot zijn eigen fotogalerij, die niet uit de media weg te slaan was. En als chef cultuur van De Morgen kreeg hij een nog beter beeld van wat bedrijven goed (en fout) doen om de aandacht van de pers en de consument te trekken. Alvast een tipje van de sluier: "Nee, uw persberichten worden niet gelezen. Sorry!"
     
  • Influencer marketing advanced - Marie Lemaître
    Vandaag de dag is samenwerken met influencers niet altijd makkelijk voor merken. Welke influencers zijn relevant voor jouw publiek? Is influencer marketing onontbeerlijk in je marketingplan? Op welke manieren werk je best samen met influencers? Hoe verzeker je kwaliteit en authenticiteit?

    Marie Lemaître, mede-oprichter van lifestyle pr-bureau Walkie Talkie maakt je wegwijs en beantwoordt je vragen rond influencers.
     
  • Welke rol speelt reclame vandaag nog? - Pieter Goiris
    Reclame is dood. Lang leve reclame. Het is een open deur intrappen te stellen dat de technologische revolutie van de afgelopen 20 jaar de reclame fundamenteel heeft veranderd. Maar is reclame in haar fundamenten ook écht veranderd? Wat werkt nog en wat niet? Heeft de reclame een nieuwe rol of niet?

    Pieter Goiris deelt zijn ervaringen en visie, maar laat je vooral zelf een antwoord formuleren op deze vragen. Hij is de oprichter van communicatiebureau Boondoggle. Pieter is ook beschikbaar voor 1-op-1 gesprekken.
     
  • Storytelling - Sofie Verhalle
    Hoe overtuig je mensen? Hoe activeer je brand ambassadeurs? Hoe bouw je sterke communities? Storytelling! Ook op digitale en sociale media blijft de kracht van een goed verhaal van onschatbare waarde. Tekstueel, visueel, auditief, … Sofie helpt je graag jouw verhaal te ontdekken tijdens een sofasessie of persoonlijk gesprek.

    Sofie Verhalle was in vorig leven managing partner bij communicatiebureau Talking heads en is vandaag freelance social media consultant & digitaal strateeg. Ze heeft vijftien jaar ervaring in digitale communicatie en collaboratie, met als specialisatie sociale media. Ze helpt organisaties, bedrijven en overheden om digitaal meer impact te maken. Sofie werkt en werkte o.a. samen met UZ Gent, Stad Antwerpen, Brantano, Krook Bibliotheek, Sport Vlaanderen, 11.11.11., Europese Commissie,... 
     
  • De merkchecklist - Koen Thewissen
    Hoe sterk is jouw merk echt? En ben je daar zeker van? Bij weareDaniel zetten ze de meest recente academische inzichten rond consumentenpsychologie, framing, nudging en behavioural design om in werkbare merk- en communicatiestrategieën. Ze hebben één KPI: effectieve gedragsverandering. Tijdens deze sessie bespreekt Koen de fundamenten van een sterk merk die aan de basis moeten liggen van elke communicatiestrategie. Aan het einde van deze sessie kan je aan de hand van een checklist je eigen merksterkte scoren. Koen is ook beschikbaar voor een individueel gesprek.
     
  • Growth marketing, maximale impact met minimale investering - Sven Luyten
    Op de crossroad van marketing, design en technology gebruiken we tools, technieken en vooral een mindset van onderbouwd experimenteren. Een zoektocht naar de sweetspot in uw customer journey waar we met minimale effort een maximale impact kunnen creëren. Is jouw onderneming klaar voor exponentiële groei? In essentie zoekt een growth architect, samen met uw team, naar de juiste groeihefboom. Gevoed door data, gedragswetenschappen, productontwikkeling en strategische marketing inzichten ontwikkelden we een methodologie en canvas om deze experimenten te structureren en groei te maximaliseren. Met meer dan 20 jaar ervaring als creatieve ondernemer en een sterke focus op marketing, innovatie en technologie werkt Sven Luyten dagelijks met 15 groeibedrijven in het Growth Marketing Network &KOO. Hij geeft tijdens zijn sofasessie inzicht in een methodologie en framework om zelf aan de slag te gaan voor je persoonlijke groei of de groei van je product of service georiënteerd bedrijf. Als Growth Architect en business coach is Sven ook beschikbaar voor een 1-op-1 gesprek.
     
  • Personal branding in tijden van communicatie overflow - Kate Stockman
    Branding is een cruciaal onderdeel van succes vandaag. Alles en iedereen wordt een merk, van politieke partijen, tot celebrities maar ook supermarkten en CEO’s. Wat zijn jouw persoonlijke troeven? Hoe goed is jouw reputatie? Heb je een eigen stijl als merk? Wie zijn jouw ambassadeurs? Welk platform kies je om jezelf te promoten?Wanneer ben je echt en wanneer is het slechts een show? Heb je zelf vragen over jouw eigen personal branding en zoek je concrete tips om betere resultaten te halen? Dan zijn deze sofa sessies iets voor jou. Na jaren als creatief directeur en creatief strateeg in de reclame- en modewereld, helpt Kate Stockman met haar bedrijf Stockmanverstraete bedrijven en merken in heel hands-on strategische change en innovatieprocessen. Dit niet alleen om weerbaar(der) te zijn en efficiënter om te gaan met de oprukkende technologisering maar ook om hun boodschap en communicatie kanalen relevanter en futureproof te maken. Kate is ook beschikbaar voor 1-op-1 gesprekken.
     
  • Nieuwe communicatiekanalen - Fredo De Smet
    Frédéric — Fredo — De Smet is een veelgevraagd spreker, moderator en opiniemaker. Daarnaast werkt hij als curator van Media Fast Forward bij de VRT en is hij de man achter ‘Gent M’, een adviesbureau met ideeën over de impact van technologie op ons leven. In zijn boek Artificial Stupidity illustreert de auteur dat mooi met persoonlijke verhalen. Fredo doet op zijn sofa uit de doeken met welke nieuwe communicatiekanalen en technologiëen je best rekening houdt bij het uitstippelen van je toekomstige communicatie-aanpak. Hij is ook beschikbaar voor een 1-op-1-gesprek.

Georganiseerd door: Flanders DC

Urban City
2000 Antwerpen

10:00 - 17:00
Prijs: 50 euro excl btw