Voidwalker
Als het alter ego van creatief digitaal strateeg Vincent Buyssens
Voidwalker is het alter ego van creatief digitaal strateeg Vincent Buyssens en helpt bedrijven navigeren door onze internet-society die hypersnel aan het veranderen is.
Waar "digitale strategie" voor heel wat bedrijven louter een website of social mediaplan betekent, vertrekt Voidwalker vooral vanuit de culturele impact van het internet en omgekeerd.
De output kan een project zijn waar videogames gebruikt worden om politie en jongeren samen te brengen, maar evengoed een tentoonstelling geïnspireerd op een obscure internetsubcultuur. Internet Culture is altijd een rode draad, maar het eindproduct hoeft niet noodzakelijk digitaal te zijn.
Voidwalker combineert dus curatie met digitale strategie en community building om zo roadmaps te creëeren die de weg wijzen doorheen deze internet society vol met onbekendes.
Met welke vragen kan je Voidwalker contacteren?
Alles dat vertrekt vanuit de vraag: "Hoe moet ik als bedrijf navigeren door deze internet society".
Voidwalker kan jouw bedrijf helpen bij deze vraagstukken:
- Langs welke trends moet ik een koers plotten met mijn bedrijf?
- Hoe kan ik mijn bedrijf deel laten uitmaken van deze 'internet society' zonder dat ik mijn bedrijf elke dag moet herpositioneren op maat van de algoritmes?
- Op welke platformen bevinden de communities relevant voor mijn bedrijf zich en hoe kan ik een oprechte en duurzame band opbouwen met deze communities?
- Hoe kan ik ervaringen creëren of diensten aanbieden waarbij het fysieke en digitale logisch samenkomen? (Dit gaat niet over hoe je een AR-filter moet maken voor je winkel, maar wel hoe je een bepaald trend of subcultuur geloofwaardig kan integreren)
- "We zitten als bedrijf te hard in onze bubbel. Inspireer ons en vertel eens ne keer wat er allemaal 't op internet gebeurt!"
Het Unieke DNA van Voidwalker
Social media waren in den beginne niet meer dan distributieplatformen. Vandaag de dag zijn ze onderdeel geworden van het maatschappelijk weefsel.
In plaats van social media en het internet te benaderen als iets dat in een vaccüum bestaat, betrekt Voidwalker ook het maatschappelijke en culturere aspect.
Niet om filosofische discussies te voeren waar bedrijven niets mee zijn, maar wel om duurzame en flexibele roadmaps uit te tekenen die de algoritmes overstijgen.
Voidwalker overstijgt het klassieke profiel van een 'digitale strateeg' en biedt zich eerder aan als een navigator die de juiste paden weet te vinden doorheen de internet society.
Awards
- Ik heb 16.000 Pokémon Go spelers in de Zoo van Antwerpen gekregen door slim gebruik te maken van Facebook
- Ik heb een internationale fancampagne geleid om m'n favoriete TV show (The Expanse) te redden door digitale strategie te combineren met community building en growth hacking
- Ik heb tijdens de lockdown lesgegeven via de videogame World of Warcraft en daardoor de titel "coolste docent ooit" gekregen van mijn studenten!