Absintt: makers van mogelijkheden
Transformatie door innovatie
1 minuut lezen
In 2012 startten de net afgestudeerde studenten productontwikkeling Mathias Schaubroeck en Orlando Thuysbaert het innovatiebedrijf Absintt op. Het was het begin van een niet-aflatende zoektocht naar nieuwe manieren om te innoveren.
De aanpak van Mathias en Orlando leverde Absintt een indrukwekkend klantenbestand op van ondertussen meer dan 165 bedrijven.
De succesingrediënten van goed innoveren? “Je hebt een duidelijke innovatiestrategie nodig,” zegt Orlando, “waarmee je erin slaagt om een aantrekkelijk merk uit te bouwen, relevante producten op de markt zetten én via alle communicatiekanalen dezelfde boodschap uit te dragen.
Hoe gaat dat in z’n werk, zo’n innovatietraject?
“We zien onszelf niet als een externe partner, maar worden onderdeel van het team van de klant. Om te beginnen werken we aan een inspirerende innovatiecultuur, een belangrijke voorwaarde om vooruitgang te kunnen boeken. Het is een beetje zoals potgrond: kleine plantjes hebben die voedingsstoffen nodig om te kunnen ontkiemen. Een gezonde innovatiecultuur geeft goede ideeën ademruimte om te groeien. Ons motto is ‘Makers van mogelijkheden’. Wanneer een onderneming wil innoveren en niet goed weet waar te beginnen, helpen wij hen om dat op een duurzame en efficiënte manier te doen.”