Nieuwe naamkaartjes? Nieuwe naam!

“Als ik het zelf moest doen, zou ik copy-pasten”

Een naamsverandering stond niet op de planning. En toch heet Coninx Accountants sinds kort Wingman Accountants. Want grafisch ontwerper Stoffel Van den Bergh van Superdruk voelde tijdens een eerste gesprek met Tanguy De Vocht, medezaakvoerder van Wingman Accountants, dat het bedrijf toe was aan meer dan enkel nieuwe naamkaartjes. Een terugblik op hun Hire a Creative-traject.

Image
Wingman Accountants

Jullie waren al een match vóór je van Hire Creative hoorde. Hoe zat dat precies?

TANGUY: “Superdruk is een klant van ons. Dus toen we een facebookpost van Stoffel over Hire a Creative zagen passeren, wilden we er iets mee doen. Initieel mikten we op originele naamkaartjes. Maar tijdens een eerste gesprek met Stoffel beseften we dat we er misschien wel meer mee moesten doen. Want hoewel ik al enkele jaren medevennoot ben, heette het kantoor nog steeds Conincx Accountants. Dit was hét moment om eerst onze naam en huisstijl te veranderen. En daar ging Jurgen mee akkoord.”

STOFFEL: “Zelfs als we elkaar al kenden, bleef dat persoonlijke gesprek — bij Hire a Creative een videogesprek — belangrijk om aan te voelen wat de klant nodig heeft en of dat overeenkomt met wat hij vraagt. Zijn er misschien andere ideeën die meer impact hebben? Zo besloten Tanguy en ik om de naamkaartjes even uit te stellen en de huisstijl onder handen te nemen.” 

Hire A Creative #6

Schrijf je nu in voor de zesde editie van Hire A Creative op 16 en 17 juni! ⁠

In dit gratis online matchmakingevent hoef je zelf niet te onderhandelen. Elke deelnemende creatieve expert biedt een creatief pakket ter waarde van € 750 aan. Wat er precies in zit, bepaalt de professional zelf.⁠ En met wie je wil kennismaken, dat kies jij. Doe je voor het eerst mee? Dan krijg je ook nog eens een korting van €250!


Schrijf je hier in.

 

"Toen we een facebookpost van Stoffel over Hire a Creative zagen passeren, wilden we er iets mee doen. Initieel mikten we op originele naamkaartjes. Maar tijdens een eerste gesprek met Stoffel beseften we dat we er misschien wel meer mee moesten doen."
Tanguy

Wat was volgens jou de grootste uitdaging?

STOFFEL: “Het gevaar was dat huidige klanten zouden denken dat het kantoor werd overgenomen. Of dat de nieuwe huisstijl hun niet meer zou aanstaan. Dat moesten we zien te vermijden natuurlijk, door de identiteit van het kantoor te behouden in de zoektocht naar een nieuwe visuele identiteit.”

Schrijf je dan in voor editie #6 van ons online netwerkevent Hire a Creative op 16 en 17 juni, en ontdek of er voor jou ook een perfecte match tussen zit!

Elke deelnemende creatieve expert biedt een creatief pakket ter waarde van € 750 aan. Wat er precies in zit, bepaalt de professional zelf. Op basis van de profielen kies je met wie je op 16 en 17 juni graag wilt kennismaken en komt zo op een laagdrempelige manier met verschillende experten in contact.

Kom je uit de provincie Antwerpen en ga je voor het eerst een samenwerking aan via Hire a Creative? Dan krijg je ook nog eens €250 korting!

Alle info vind je hier!

Hoe is de zoektocht naar een nieuwe naam en huisstijl verlopen?

TANGUY: “Ik denk al langer na over die naamsverandering. Maar ja, hoe pak je dat op een originele manier aan? Ik ben fan van de film Top Gun. En zo kwamen we op Wingman Accountants. Eerlijk gezegd wou ik onze huisstijl baseren op een gelijknamig Zuid-Afrikaans kantoor. Maar Stoffel wou dat niet. Dus heeft hij een creatief voorstel gedaan waarin de nieuwe huisstijl verweven is met onze nieuwe naam.”

STOFFEL: “Meestal leg ik een paar visuele stijlen voor die we dan verder aftoetsen en finetunen. Aan de hand van een presentatie leg ik uit wat het denkproces achter bepaalde keuzes is. Ik werk transparant, omdat ik op die manier ook vertrouwen kweek en het gesprek kan aangaan.”

Image
Wingman accountants

“Het idee achter Wingman Accountants zijn twee gevechtspiloten die zij aan zij vliegen en elkaar dekking geven. De roundels op de vliegtuigromp zijn een herkenningspunt in het heetst van de strijd. Op diezelfde manier staat een accountant ook de ondernemer bij en waarschuwt die vanaf de zijlijn voor de gevaren en valkuilen tijdens zijn traject. Dat verhaal vormt de basis voor de nieuwe huisstijl. Zo zijn de roundels verwerkt in het logo.”

“Er hoeft zelfs nog geen concrete vraag zijn. Van zodra je merkt dat er ruimte is voor verbetering, maar je weet niet juist wát je moet verbeteren. Dan ben ik er zeker van dat de juiste creative professional er de vinger op kan leggen."
Stoffel

Waarin lag de meerwaarde van een creative professional volgens jou, Tanguy?

TANGUY: “Ik denk dat de meerwaarde van Stoffel wel gebleken is. Als ik het zelf moest doen, zou ik een bestaande stijl copy-pasten. Maar Stoffel pakt dat op een heel andere manier aan. Het is gegroeid van een idee tot het logo en de huisstijl waar we vandaag mee uitpakken. Zo’n drie jaar geleden hebben we hetzelfde meegemaakt met ons interieur. We hadden het kantoor hiernaast gekocht en dachten het met een likje verf op te knappen. We vroegen een van onze klanten die interieurinrichting deed, om daarvoor te zorgen. Maar dat is buiten creative professionals gerekend. Als we het nieuwe voorstel zagen, waren we uiteraard al snel enthousiast en kozen we ervoor om te investeren. Gelukkig valt het budget voor Hire a Creative-pakketten beter mee en geeft het je bedrijfsimago direct dat extraatje. Het komt zeer professioneel over.”

Image
Wingman naamkaartjes

Wanneer zou je een ondernemer aanraden om deel te nemen aan Hire a Creative?

STOFFEL: “Er hoeft zelfs nog geen concrete vraag zijn. Van zodra je merkt dat er ruimte is voor verbetering, maar je weet niet juist wát je moet verbeteren. Dan ben ik er zeker van dat de juiste creative professional er de vinger op kan leggen. Uiteraard is het niet omdat sales slecht gaan, dat het aan de huisstijl of de communicatie ligt. Het kan natuurlijk ook iets technisch zijn, zoals een webtool die niet goed functioneert. In ieder geval zorgt Hire a Creative er wel voor dat je sneller je creative match vindt.”

Is jouw bedrijf klaar om de volgende stap te nemen? Vind jouw creatieve match via het gratis online netwerkevent Hire a creative. Deze editie gaat door op 19 & 20 mei en 16 & 17 juni! Via deze link kan je nog inschrijven voor 16 en 17 juni!

Image
Wigman Accountants
Image
Wingman Accountants
Deel dit artikel