Meet the creative: Brechtje van Plantrekkers

“Plantrekkers gaan nooit alleen aan de slag. We werken samen met alle afdelingen”

Eerlijk, zonder creatives stelt ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. weinig voor. Dus duiken we in onze staalkaart van Antwerps talent en stellen we met trots enkele van onze ambassadeurs voor. Deze keer gaat onze aandacht naar Brechtje De Splentere, founder van Plantrekkers, een bedrijf dat groeiprojecten helpt realiseren. Lees hier haar antwoorden op onze zeven Meet-the-creative-vragen.

Image
Brechtje De Splentere van Plantrekkers

1. Hoe leg jij je beroep uit aan je familie?

“Bedrijven hebben schuiven vol goede ideeën, maar niet altijd voldoende handen om ze te realiseren. Dus help ik hen met het realiseren van ideeën. Wil je een product of dienst in de markt zetten? Dan helpt Plantrekkers bij de ontwikkeling van een levensvatbaar concept. Wil je aan marktaandeel winnen? Dan realiseren we mee je groeidoelstelling. Wie wil innoveren staat vaak ook voor grote veranderingen. Dan zorgt Plantrekkers ervoor dat de organisatie mee kan groeien en dat iedereen binnen je bedrijf weet wat innovatie voor hem of haar betekent.”

“Dat doe ik niet allemaal zelf. Elk project vraagt verschillende expertises die je als bedrijf onmogelijk allemaal in huis kan halen. Als projectondernemer reken ik op een netwerk van creatieve freelancers en ondernemers die een oplossing bieden voor de noden van jouw bedrijf.”

Mijn grootste why? Ik kom met ambitieuze ondernemers in aanraking. Zo kan ik mee een positieve impact maken.
Brechtje

2. Waarom doe je wat je doet?

“Ik vind het gewoon heel leuk om aan verschillende projecten te werken. Je leert van elk project wel iets bij. Mijn grootste why? Ik kom met ambitieuze ondernemers in aanraking. Zo kan ik mee een positieve impact maken.” 

Image
Brechtje De Slentere

3. Waar haal je de meeste voldoening uit als je met klanten samenwerkt?

“Als we resultaten behalen, zoals een succesvolle productlancering of een stijgende omzet. Dat gebeurt natuurlijk niet elke dag. Maar dagelijks mogen samenwerken met verschillende mensen geeft me ook veel voldoening. Plantrekkers gaan nooit alleen aan de slag. We werken samen met alle afdelingen van een bedrijf. Hen meekrijgen in een nieuw verhaal vind ik tof.”

4. Naar welke Antwerpse creative kijk je zelf op en waarom?

“Wat Simon en Timothy van Made hebben uitgebouwd, dat is knap. Ik vind het dan ook leuk om met hen samen te werken op projecten. Die samenwerking is inspirerend. Wanneer Plantrekkers aan tafel wordt uitgenodigd, ligt er al een plan. Made brengt dat innovatieplan en de langetermijnvisie mee in kaart, zodat Plantrekkers het mee kan realiseren. We werken dus complementair.”

5. Welke uitspraak, boek of (YouTube)film bezorgde je een nieuw professioneel inzicht?

“Op het BAM Marketing Congress zag ik een boeiende talk van de Deense marketingexpert Thomas Kolster, Why purpose is failing. Hij waarschuwde ons voor de hero trap van purpose marketing: als je steeds communiceert alsof je Superman bent, val je op je gezicht. Maar hoe zet je duurzame projecten dan precies in de kijker? Want om bijvoorbeeld CO2-neutraal te zijn, moet je ook je partners meekrijgen. De manier waarop je intern en extern communiceert is dus super belangrijk. Dat vind ik een interessant spanningsveld. Door de talk ben ik daar nog bewuster over gaan nadenken.”

Image
Brechtje De Splentere
Ik vind het altijd fijn als ik een uitdaging krijg voorgeschoteld die ik nooit eerder kreeg. Dan kan ik bijleren en experimenteren. Voeg daar een tof team en een project met een positieve langetermijnimpact aan toe en dan ben ik gelukkig.
Brechtje

6. Met welk misverstand krijg je binnen jouw vakgebied vaak te maken?

“Wie denkt aan een creative professional, denkt al snel aan iemand die sterk is in design. Maar het begrip is breder dan dat. Zo ontwikkelde mijn creativiteit zich tot probleemoplossend denken rond het vinden van nieuwe manieren om een product te lanceren, je merk te positioneren of zelfs bij het opmaken van een budgettering.”

7. Hoe ziet jouw ultieme droomproject eruit?

“Ik vind het altijd fijn als ik een uitdaging krijg voorgeschoteld die ik nooit eerder kreeg. Dan kan ik bijleren en experimenteren. Voeg daar een tof team en een project met een positieve langetermijnimpact aan toe en dan ben ik gelukkig. Dat zijn voor mij drie belangrijke parameters om er een droomproject van te maken.”